dimanche 20 décembre 2009

Inkurable Stampers-Colour combo Cream, brown and pink



A great challenge for me as I don't use those colours combination. I like leaving my comfort zone and it was a great opportunity to try something else. F***invited us for dinner next Tuesday and as she likes soft colors I decided to make a "hand made" present. I painted old pages from a book with ivory acrylic paints and when dried I tore strips and glued them on a piece of cardstock to make the cover of my "Xmas receipts" book. I partially applied pink acrylic paint on the cover.I filled a glimmer mist with walnut ink and used a punched star as a mask. When dried I outlined the star with a sepia pen and heat embossed my damask stamp with ivory embossing powder. I stamped a flourish in the left corner and embellished a tag.
I found a lovely basket at Ikea and put home made cookies, marmelade and tea.

A closer look....

Un challenge pour moi vu que je n'utilise pratiquement jamais cette combinaison de couleur…l'occasion de sortir de ma zone de confort. F** nous a invité mardi prochain et comme elle aime les tons pastels je lui ai préparé un petit cadeau maison. J'ai peint les pages d'un ancien livre à l'acrylique ivoire et déchiré des bandes que j'ai collé sur le carton qui me sert de couverture pour mon "livre de recettes de Noël". J'ai ensuite utilisé de l'acrylique rose puis vaporisé du brou de noix en utilisant une étoile comme masque. Une fois sec, j'ai fait le contour des étoiles au feutre sépia et embossé à chaud le tampon damask, puis tamponné le coin gauche à la versafine sepia. J'ai trouvé un joli panier chez ikea dans lequel j'ai mis des biscuits confiture faits maison ainsi que du thé.

3 commentaires:

Pretty Arty a dit…

super mignon! j'aime bcp le rendu du tampon damask! je fais aussi ce genre de panier pour noel, comme vu dans ES! bizzz bonnes fêtes à toute la famille!

jaine drake a dit…

Oh Laurence it's simply adorable. What a fantastic present to give. I hope you have a fabulous Christmas and New Year.

Jess a dit…

C'est très joli!